挽手说梦话

Sylvia Hotel - Cheryl Wheeler

sunny:

sweetest:

「阳光洒在斑驳的路上,生活依然美好」

 静静的聆听,触及内心。 

 

歌词:

This is a lonely life
我的生活注定孤独
As I know you know too well
因为对你了解过度
I'm thinking of you tonight
在这Sylvia酒店里
Here in the Sylvia Hotel
今晚我又想起了你

Smoking a cigarette
一个人吸着烟

Drinking a glass of beer
一个人喝着酒
Catching a conversation
听到有情侣在交谈
I am trying not to hear
于是我便远远躲开

One more? Why not? Ok.
多想和你再见一面
Guess I'm glad I came
我会满怀期待赴约
To stare at English Bay
就在蒙蒙细雨之中
Under all the rain
我们凝视着英吉利海湾

There's a cat in this bar right now
那里现在有只猫
Twitching his tail away
似乎在向我问好
I called with a soft meow
于是我模仿猫叫
Maybe he only speaks Francais
但它只会法式的

You must be safe in bed
此刻你正安心地躺在
Down in your cowboy home
农场里的大床上吧
I don't wonder why you left
我早料到你会离开
I wonder why you stayed so long
反倒惊讶你的久留

One more? Why not? Ok.
多想和你再见一面
I'm glad I came
很庆幸那天我来了
And here's to English Bay
就在蒙蒙细雨之中
In the lovely rain
我们凝视着英吉利海湾

I found some matches from Durango in my pocket
我在口袋里找到些火柴
But if I let my heart get sad then I can't stop it
但我还是无法驱除悲伤

And this is a lonely life
我的生活注定孤独
Though I think it suits me well
我也已经习惯孤独
And everything's fine tonight
今晚一如往常
Here in the Sylvia Hotel
一切安然无恙

评论

热度(244)